Thursday, March 18, 2010

Trip ke Parlimen & Memorial Tunku Abdul Rahman.

13/03/2010..
8.00 am
bertolak dari rumah ke tempat bekumpul..tempatnye semestinye di SMK Jeram..
~aku ckp - excited giler nk g parlimen ni..hehe..kasut pon aku beli baru sbb kene pakai kasut penuh..hehe

9.20 am
bertolak dr SMKJ..
~aku ckp - perghh giller..wat penat je aku siap cepat2..sekali bas smpai kul 9.15 daa..lembab!!

10.50 am
smpai di dataran parlimen..
~aku ckp - waduh2..panas betul hari ni..kat parlimen pon da berubah sket..hehe..

11.10 am
da masuk dlm parlimen..
~aku ckp - bestnte dpt rase aircond parlimen..ada sikit taklimat ringkas dr En. Rashid..mcm2..haha

11.25 am
masuk dlm dewan rakyat utk menyaksikan persidangan di antara ahli parlimen..
~aku ckp - berlumba2 ni ngn cikgu2 nak masuk dewan tu..haha..mula2 best laa sbb tgh gadow..haha..yg plg xleh blah cikgu laa..dok ngumpat ahli parlimen yg ada kat sane..haha..sabar je aku dgr..

12.30 pm
kuar dr dewan rakyat..
~aku ckp - perghhh..sejuk giler dlm tu..beku da aku rase..ngntuk plak aku dgr org2 tua dlm tu wat usul masing2..huhu

12.40 pm
menjenguk dewan negara..disitu telah diadakan sesi soal jwb bersama sn En. Rashi d.
lps tu ada sesi fotografi plak..
1.30 pm
kuar dari parlimen n menuju ke taman tasik perdana.
~ aku cakap - perghh..lega betul kaki aku mase ni..mane xnye,kat dlm parlimen kene pakai kasut penuh..melecet kaki den ni haa..masuk je dlm bas,terus aku tukar kasut..(walhal,kasut yg aku pakai ni pon kasut penuh..haha)

2.00 pm
sampai di taman tasik perdana untuk makan tgh hari..sambil tu masing2 boleh piknik n main di taman permainan yg disediakan..haha..ada juga pelajar2 yg possig maut kat situ utk bergambar..aku pon x ketinggalan utk ambil gmbr jugak..hehe
3.00 pm
smpai ke MEMORIAL TUNKU ABDUL RAHMAN..
smpai saje di sana,lawatan berpecah kpd 2 group..mcm2 kisah tentang Tunku Abdul Rahman..keretanya juga ada dipamerkan disana..pada mulanya nmpk menarik..tapi...
~aku ckp - pergghhhh!!ngntuk giller..time aku cume terbayangkan katil,tilam ngn bantal jew..kepala aku berat giller..tp aku tahan..utk menghilangkan ngntuk,aku beria2 benar tgkp gmbr kat sana..haha..
5.00 pm
pulang ke rumah.....
~ aku ckp - best lg pegi lawatan thn lps..gempak!!!thn ni aku rase meluat dok satu bas ngn junior aku..huhu
Post a Comment