Sunday, March 21, 2010

Tidur Berjalan..

aku tidur berjalan??? yeke?? macam x caye jew....errmmm..
arrgghhh..aku pon xtau..

citenye begini..
kul 12.++,aku kuar dari bilik n tidur kat atas sofa..mmg tabiat aku mcm ni kalo aku bilik aku hangat..lps tu bila aku t'sdr,aku kat dlm bilik..mase aku sdr,aku smpt gak t'pk,bila mase aku msk dlm blk???sape yg agkt??huhu..lps tu aku terus tdr blk..
esok pgnye,aku tnye mak aku,sape yg angkat adik masuk dlm bilik??(adik panggilan manja ku)..pastu mak pon berkata "aik..knp??"
aku - mlm td adik tido kat luar,kat ats sofa..bila adik t'jg adik kat dlm bilik dah..
mak - aik..mak berkali2 kuar,xnmpk pon ko kat ats sofa tu..ko mmg tido dlm bilik kot..
aku - takkkk!!adik tido kat luar mlm td..mase tu abah kat luar..adik yg tutup pintu tgh..adik nmpk abah masuk dlm..
mak - ko mmg tido kat dlm kot..
aku - takkk!!!

pastu aku masuk bilik sbb aku terasa pipi aku bengkak..so masuk bilik utk tgk cermin laa..sekali da ngadap cermin,mmg betullah pipi aku bengkak..aku tgk kat katil plak,bantal yg aku pelok mase tido kat luar pon ada kat atas katil aku..tgk kipas syiling pon terpasang..padahal sblm aku kuar,aku da tutup kipas tu..pastu aku kuar jmpe mak lagi..
aku - makkk!!tgk pipi adik bengkak!!
mak - alaa..biasa la tu..rumah kita kan x bape bersih..alergi la tu..
aku - ape plak!!bantal yg adik pelok pon ad kat bilik tu haa..kipas pon terpasang..padahal,mase adik kuar adik da tutup kipas tu..
mak - aiikkk..sape plak yg angkat ko??

dgn x puas ati,aku tanya kat abah aku plak..
aku - abah!!tgk pipi ni..bengkak!!
abah - knp??
aku - abah angkat adik masuk dlm bilik ke??
abah - mane ade..abah x nmpk pon ko tido kat luar..abah nmpk kakak je yg tido..
aku - adik tido atas sofa..
abah - owh..abah x pasan..
aku - adee..adik nmpk abah masuk dlm mlm td..adik tido atas sofa tu..bila adik sedar,adik kat dlm bilik dah..
abah - ko ngigau kot..mcm dlm cite p.ramlee tu..(sambil membuat gaya aziz satar menari yg kononnye mengigau dlm cite pendekar bujang lapok)
aku - yekee??yg bengkak ni terlanggar pintu la kot..
mak plak nyampuk - yelaa tu..
aku - kalo terhantuk pon,msti la org akan sedar..bengkak pipi ni..mesti kuat punye..
mak - yelaa tu..ko tido b'jln..
aku - .......................
mak - hbs tu sape yg nk angkat ko tu??mak ngn abah bukannye larat..
aku - hbs tu sape yg bukak kipas dlm bilik tu??xkn org ngigau pon boleh bukak kipas??pastu pintu pon renggang jew walaupon x tutup hbs..
mak - xkn hantu yg angkat ko dik??
aku - ntah...................

argghhhh...musykil betul aku dibuatnye...xkan aku tido berjalan..puas aku cube igt..mane ade aku bangun masuk bilik..errmmm...kalo betul la aku tido berjalan,xkn bantal pon aku bwk same...xkn kipas pon aku bukak jugak...pelik sungguh!!!!
tp aku igt lg yg cara aku baring bile aku tersedar tu lain...aku xpnh buat gaya mcm tu..aku pon xigt mcm mane..tp aku rasa mmg lain laa..mase tersedar tu,aku terus luruskan badan...hmmmm...kalo betul la ada "benda" yg angkat aku,ape tujuannye????
musykil2.......
Post a Comment