Thursday, March 11, 2010

result SPM!!

akhirnya....waktu yg ditunggu2 sudah pun tiba..
waktu yg mendebarkan terasa begitu pnts berlalu..
smpai skrg aku tertanya2..bila aku ambek result???haha
sbbnye tetibe je aku da pegang result aku...haha..giller betul..
sepanjang pg td aku terasa lain macam..
neves+takut+sedih+hepy=rase nk mati!
siyes ar aku ckp..jntg aku dup dap dup dap dup dap..rase mcm nk meletup..
bila da smpai sklh,aku tgk kwn aku blm masuk pagar sekolah ag da nangis..pelik sungguh!
yg aku plak,bila la air mata aku nk kuar..xde feel nk nangis lgsg..
lps tu tetibe plak aku t'nmpk cikgu bm aku dok jln berlenggang lenggok ngn cikgu tini..
bile die nmpk muka aku ngn shira,die terus tgkp n peluk kitorg smbil berkata "terima kasih intan n shahira sbb bg A kat sy"..
aduh..rase mcm nk tersembam jew..bm aku dpt A..haha..mmg aku da agak dr awal..hehe
bila da msk bilik sumber,aku tgk meja tersusun cantik punye..da mcm dlm court je..haha
mse ni aku tercarik2,kat mane la meja result 5 IBS??puas aku tgk sekeliling..
bile da terlebih 360 darjah aku pusing,tetibe plak aku ternampak cikgu "alif"..atoiiyaaiii..
bertambah segan aku nk amek result aku..
sudahnye aku amek majalah sekolah jew..pastu aku pusing lg..kali ni berulah ternampak classmates aku berkumpul kat satu meja yg berdekatan dgn cikgu "alif"(nama sebenarnye cikgu Afzan)..nk xnk,g la jgk dlm keadaan kepala lutut yg bergegar..(bergegar bkn sbb neves nk amek result,tp neves sbb cikgu afzan dok sebelah meja 5 IBS jew..)
bile da smpai meja,baru 2 org yg amek..(i guess la..mybe i org yg ketiga)..cikgu tgk muka aku n terus terselak2 slip result tu..
aku xtau la ape perasaan aku time ni..nk nangis,tp airmata x kuar..takut,tp tgn x menggigil..atoii...tah laa..aku mmg jenis yg xde perasaan kot..
tp mase pmr dulu gile neves aku..da dpt slip,terus aku peluk ntah sape tah..hahaha..excited punye psl sbb dpt result yg agak OK la jgk..juz 4 A's..hehe
ok fine..balik psl result spm..haha
bile cikgu da kuarkan slip aku.cikgu kira A aku..pastu tetibe die ckp, TAHNIAH!!!
perghh..sungguh x disangka..aku dpt 4 A's again..haha..nmpk nye pisang da berbuah 2 kali..haha
tp kira OK la tu..mse trial aku cume dpt 3 A jew..
tp huduh betul result aku..
nk tau???meh cni aku tunjukkan..

Bahasa Melayu ................................. A- Cemerlang
Bahasa Inggeris ................................ C+ Kepujian Atas
Pendidikan Islam ............................. A- Cemerlang
Sejarah .............................................. C+ Kepujian Atas
Mathematics ..................................... A- Cemerlang
Pendidikan Seni Visual .................... A+ CEmerlang Tertinggi
Additional Mathematics .................. D Lulus Atas
Physics ............................................... C Kepujian
Chemistry .......................................... D Lulus Atas
Biology ................................................ C Kepujian
English for Science & Technology ... C Kepujian

hah!!hamek ko...hodoh giller result aku kali ni..
mane tah B nye..nyoroks agaknye..
kedukut betul nk bg markah..huhu..
papepon..aku bersyukur ke hadrat Illahi kerana bg aku 4A..
insya'Allah,dgn result yg sebegini,aku mampu untuk mencapai impian aku..
aminnnnnn.......

No comments: