Friday, August 3, 2012

UNISEL itu dan ini


Sejak akhir-akhir ni banyak cerita yang tak enak di dengar pasal UNISEL.. Well, aku sebagai Uniselian memang rasa agak tak tenteram bila terdengar berita yang buruk tentang UNISEL..

Semuanya gara-gara politik, nama baik UNISEL agak tercemar.. Bermula dari PTPTN, sehinggalah banyak khabar angin yang mengatakan UNISEL bakal tutup kerana bankrap.. Usahkan mulut orang luar dan media massa yang menyebarkan khabar angin, malah pelajar UNISEL juga turut menyumpah seranah atas pentadbiran UNISEL yang sering dikatakan makan duit pelajar tanpa memikirkan masalah para pelajar.. Sepanjang aku belajar di UNISEL selama 2 tahun ni, memang masalah utama yg selalu timbul adalah tentang yuran.. Memang aku sebagai pelajar mengaku, sistem pengurusan untuk yuran di UNISEL memang membuatkan pelajar jadi bingung.. Tak terkecuali aku sendiri pon mengalaminya..

Masalah yang terbaru menimpa UNISEL ketika ini adalah mengenai asramanya.. Sepatutnya ofis Jana Niaga (syarikat utk asrama UNISEL) bukak 1-3 Ogos.. Tetapi, tanpa khabar berita yang penuh, ofis terpaksa ditutup pada hari ini (3 Ogos) dan menyebabkan pelajar-pelajar yang ingin mengambil kunci asrama pada hari ini berasa sangat marah.. Sehingga kini, aku sendiri tak tahu apa punca ofis Jana Niaga ditutup.. Kesian pada para pelajar yang datang dari jauh utk mengambil kunci dan terus stay di asrama.. Apa-apa pun, nasib baik aku dah ambek kunci semalam walaupun terpaksa pinjam duit BF utk bayar deposit asrama sebanyak RM200 sebelum ambil kunci..okey disini aku berasa UNISEL sangat kejam kepada student sebab sebelum ni, tanpa bayar deposit pelajar masih boleh ambil kunci.. haiyaaaa!

Selain dari masalah kewangan, sebenarnya UNISEL sangat terbaik dari segi pembelajarannya.. Disamping menyediakan tempat yang kondusif dan kemudahan yang sangat baik, UNISEL juga menyediakan tempat penginapan yang selesa dan juga mempunyai pemandangan yang cantik dan menenangkan (walaupun suhu selalu panas..huhu)

Apa-apapun, aku tetap sayang UNISEL walaupun aku selalu mengeluh dengan sistem pentadbirannya..:P



    

No comments: