Saturday, February 23, 2013

TO be or NOT to be .......

LATELY ramai yang tanya kat aku even my family pon tanye, "kau nak sambung belajar or nak keje dulu?".. Well, I have no idea how to answer the question. Yes, the question is easy, just say yes to work or yes to continue study.. But the matter is, I dont fell like to continue my study.. In the other hand, aku malas dah nak belajar lagi.. Seriously, aku dah penat nak belajar.. aku dah penat nak ambek exam..

Kerja?? Well, sejujurkan aku cakap yang aku tiada langsung pengalaman bekerja.. KUNO kan?? Well, setakat kerja sambilan sehari or dua hari tu pernah lah.. Aku pernah kerja kat kantin sekolah, itupun sehari je sbb kawan mintak tolong. And then aku pernah kerja kat PJK Jeram sbb assistance.. Pon sehari jugak sebab manager dia mnx tolong.. And aku pernah jugak jadi babysitter jaga anak sedara aku.. Hahaha! Aku rasa kerja yang betul2 kerja yang pernah aku kerjakan dulu adalah kat Kelab Usahawan Muda time sekolah dulu.. huhu

Untuk sambung belajar pulak, sebenarnya jauh di dasar hati aku masih teringin nak sambung belajar.. Tapi bila aku memikirkan tentang duit, memang aku buntu.. Yelahkan, parent aku bukannya orang senang.. Nak pinjam PTPTN lagi, rasanya macam dah tak mampu nak menanggung hutang banyak2.. Sedangkan untuk diploma aku sekarang ni pon dah tanggung 20k hutang.. tu belum masuk interest lagi plus bunganya lagi.. haiyaa!!

Kalau aku nak sambung pun, aku dah berangan2 nak isi UPU.. Aku dah search universiti mana yang aku teringin nak masuk.. Kalau boleh aku nak masuk Unisel Shah alam, sama dengan Encik Izzuddin.. Kihkihkih.. Tapi xde kos yang aku minat plak sebab kat unisel shah alam cuma ada kos bisnes, biotectnology, art & design dengan masscomm je.. hmmm... Keinginan aku nak sambung belajar tu masih ada.. Cuma aku rasaaku tak mampu lagi nak pikul beban sebagai seorang pelajar..

BTW, mybe aku akan kerja dulu kot.. tengoklah mcm mane nnti..cekidauttt!!!


No comments: