Thursday, November 14, 2013

Job Interview - Jeng jeng jengggg!

"Hello.. Boleh saya tau, dengan sape saya bercakap?"

aikk.. kau yg call aku boleh plak tanya aku ni sapa?

- Errr... Saya Intan..

"Okay.. I ada baca iklan you.. You boleh buat grafik website tak?"

- Grafik yg macam mana tu?

"You pandai guna _____ tak?"

Apa kebenda nya tu??

- Err... tak pernah pulak..

"You nak cari kerja sbg Grafik Editor kan?"

- Saya nak yg junior sbb saya takda pengalaman lagi..

"Okay, so you fresh graduate la ni? You pandai guna Photoshop dengan After Effect kan?"

- Err.. Photoshop mmg saya boleh guna.. Yang After Effect plak saya masih dalam pembelajaran.."

"You pernah edit video tak?"

- Saya kerja part time kat syarikat ni mmg sbg video editor.. Saya edit video seminar.. Letak slide show, letak font semua..

"Okay, so you boleh tak datang interview kat Seri Pentas Utama TV3 esok?"

TV3!!! Oh My god!!

- Errr... Saya tak pastilah sebab saya takda kenderaan nak ke sana..

"Emm.. kalau tak boleh esok, Isnin boleh?"

- Nanti saya pastikan..

"Okay.. Ni nombor I, 019_________. Nama Kak Erin.. Nanti text la kalau boleh ya"

- Okay kak..

"Okay.. Thank you.."

- Welcome...

Jadi ke tak??

Aku dengan semangatnya bagitau akak-akak ofis aku..
Dan mereka pon memberi semangat dan sokongan untuk aku..
Dan dengan semangatnya jugak aku akan pergi interview Isnin nanti..
Insya'Allah, kalau ada rezeki aku, penantian aku selama setengah tahun ni berbaloi laa.. :)



No comments: