Wednesday, November 13, 2013

Aku masih perempit yang sejati..

Tepat pukul 5.55 ptg aku keluar dari ofis dan menuju ke parking lot motor yg terletak betul-betul depan restoran kat bawah tempat kerja aku.. Aku tengok motor aku lencun dek air..
Okay, memang petang tadi ada hujan kejap.. So, aku tak pikir panjang la memang motor aku basah sebab kene hujan..
Pastu aku tertoleh kat motor-motor yang paling lebih kurang 5 lot parking dari aku lot parking aku.. Aku tengok sit motor-motor tu tak basah pon.. Aku jadi pelik.. Tengok motor yg parking kat sebelah lot parking aku pon basah gak.. Sama macam motor aku..
Aku tadah tangan aku, ada terasa titisan air.. Aku kerutkan dahi..
Aku dongak ke langit.. Memang ada terasa titisan air jatuh ke muka..
Pastu mata aku tertancap pada satu paip yang segan-segan nak tunjuk muka betul-betul atas anjung restorang tu..
Rupa-rupanya titisan air tadi adalah air aircond yang keluar dari paip tu yang menitis atas anjung dan terpercik kat motor aku dan jugak motor sebelah..

"Kuangjaaqqq!! Basah lagi bontot seluar aku.."

Aku lap sit motor aku dengan sweater yg aku pakai tiap-tiap kali bila aku riding..
Aku redha dan pasrah.. Terus memecut laju pulang ke rumah..

Sampai di rumah, Adam menyambut aku di muka pintu rumah..

"Ucu kencing dalam seluar ke??"




No comments: