Saturday, May 1, 2010

Di mana harus ku mencampakkan diri???


"gagal sekali dlm hidup tidak bermakna gagal buat selama-lamanya..org yg berjaya adalah org yg bangkit selepas kegagalan..tetapi org yg gagal adalah org yg meratapi kegagalan tanpa membuat sesuatu perubahan......"

ini adalah tagline yg aku tulis kat dlm facebook..nampaknye,tagline ni telah memakan tuannya sndiri..hurrrmmm..ntah laaa..semua penantian aku selalu di akhiri dgn kekecewaan..aku masih mengharap yg aku akan bangkit selepas kegagalan itu..tp ntah laaa..skrg aku mengaharap pada rayuan..hanya itu satu2nya harapan yg tggl..kalo xdpt jgk, aku kene isi borg SPA lg laa..kali ni aku nk minx keje yg betul2 sesuai ngn result aku...but i'm still mengharap 100% pd UPU..aku sedih sgt..aku xdpt nk gambarkan perasaan aku skrg ni..aku rase nk menangis..tp airmata aku da kering..inilah kegagalan yg terbesar yg pernah aku rasa selama aku hidup..masihkah ada harapan untukku???

Ya Allah..mengapa sebegini sukar Engkau membukakan jalan untuk masa depanku?? apakah aku tidak bagus?? apakah aku tidak secemerlang seperti org lain?? berikanlah aku walaupun sekelumit peluang untuk ku merasa alam universti..untukku berjaya di universiti..aku ingin membuktikan kepada keluarga ku bahawa aku boleh berjaya..aku ingin melihat ibu dan bapaku tersenyum puas dgn kejayaan ku..berikanlah aku peluang untuk ku membuat ibu dan bapaku merasa bangga dgn ku..Ya Allah..sesungguhnya aku redha dgn ketentuan-Mu..hanya kepada-Mu aku berserah..

No comments: