Friday, May 28, 2010

Sekolah Baru

SMK Seksyen 10 Kota Damansara.
itulah nama sekolah baru aku..agak kekotaan jugaklah..hehehe..minggu pertama belajar aku da rasa stress semacam je..mana taknye,banyak betul homework yg perlu diselesaikan..kalau cikgu bagi latihan,mase tu jugaklah dia nak kitorg siapkan..tak ke gila namanya??nasib baik sikit je latihannya..huhu..pada permulaan ni,pelajarannya agak ringan la jugak..masih di bawah kategori senang..hehehe..i hope,aku akan cepat tangkap..tapi mungkin susah sikit sebab aku duduk di belakang..zzz

lupa pulak nak cerita waktu kali pertama aku masuk ke sekolah tu..
time tu aku dtg kul 8.++ something..zzz..giller lambat..lepas pendaftaran,aku terus tukar jurusan dr SAINS ke KEMANUSIAAN..n subjek2 yg aku ambek ialah PENGAJIAN AM, BAHASA MELAYU, SEJARAH, PENGAJIAN PERNIAGAAN dan satu lagi subjek tambahan yg wajib ialah MUET..terasa ringan jugaklah sebab aku ada experience dlm perniagaan..heheh..ni laa untungnya masuk Program Usahwan Muda(PUM)..
ok ok..go back to the title!!
aku diletakkan dalam kelas 6 Bijak(betapa bijaknya aku)..waktu pertama kali aku melangkah ke 6 Bijak,tiada siapa pun yg mengiringi aku..betapa nerves nye aku masa ni..mase aku masuk menjenguk ke dlm kelas tu,ada cikgu..mase tu time pengajian perniagaan ngn cikgu rodzi..bila aku bkk pintu,aku ckp yg aku student baru..dan cikgu tu ckp yg die jgk cikgu baru kat situ..lps tu sume org gelak..ya Allah..betapa malunya aku..bila cikgu suruh masuk,nsb baik ada yg baik hati sudi mengangkat tgn supaya aku duduk di sebelahnya..thanks to DIAN..tp dia cuma ada kat skola tu 2 hari je sbb dia dpt matrik..agak sunyi jgk la aku sbb die tu sorg yg Pak Lawak..hahaha..mcm2 perangai dak skola cni..
lama2 aku rasa serasi la ngn dak2 kelas aku..huhu..
papepon,aku harap yg aku dpt rayuan upu nnti..aminn..

No comments: