Monday, December 5, 2011

PAKCIK!! Anda sangat keterlaluan!!

Assalamualaikum..
Pada malam yg damai ini, Innaz ingin menceritakan satu kejadian yg agak memalukan bagi Innaz pada petang tadi.. Lokasi kejadian di salah sebuah bank di Bandaraya Klang (sambil ditemani oleh Cik Abang Sayang).. Pada ketika Innaz sedang kebuntuan untuk membayar yuran pengajian untuk semester yg akan datang, lalu Innaz pon mengeluarkan telefon bimbit lalu menelefon kawan Innaz untuk pertanyaan.. Tetapi secara tetiba Innaz dikejutkan oleh sebuah suara garau meminta Innaz keluar dari bank tersebut gara-gara Innaz menggunakan telefon di dalam bank tersebut.. Lalu secara spontan Innaz pon mengerutkan dahi dan terus menghabiskan ayat-ayat Innaz tanpa menghiraukan arahan dari si pemilik suara tersebut.. Then Innaz pon mematikan talian telefon sambil membuat muka selamber dan terus ke kaunter pertanyaan untuk memintak nombor giliran (padahal Innaz tengah menahan geram terhadap si pemilik suara tersebut yg jugak jaga di sana).. Tapi xpelah.. Memang salah Innaz pon sebab menggunakan telefon bimbit di tempat larangan.. Tapi Innaz terperasan air muka Cik Abang berubah mendung..

Setelah beberapa ketika, selesai sudah urusan Innaz untuk mengisi borang resit pembayaran yuran tersebut.. Masa tu jugak Cik Abang berkali-kali mintak Innaz batalkan niat Innaz utk bayar yuran kat situ dan suruh Innaz pergi ke tempat yg biasa Innaz pergi untuk membayar yuran, iaitu di Tanjung Karang.. Lepas tu Innaz cakap kat dia, "alang2 dah sampai sini, bayar je laa sekali..lagipon niat Intan keluar hari ni memang nak bayar yuran..".. Lalu Innaz pon duduk di kerusi yg disediakan sambil menunggu nombor Innaz di panggil.. Tapi Innaz pelik jugak, kenapa tetiba Cik Abang marah?? Alasan dia yg pertama adalah "Bie tak suka menunggu..", dan Innaz pon berkata, " Bie pergilah balik dulu.. Intan okey kat sini..tak payah la tunggu Intan".. Dan tibalah masanya untuk Innaz diam dan merajuk..

Setelah agak lama diam, Innaz pon dah naik bosan dan mula memujuk Cik Abang.. bila keadaan dah kembali normal, Innaz pon memintak telefon bimbit Cik Abang dengan niat ingin menilik apa yg ada dalam telefon bimbit dia.. dan tanpa di duga suara pak cik jaga itu pon berbunyi lagi.. dan kali ini betul2 sangat menyakitkan hati Innaz.. dia cakap, 

Pakcik jaga : Ini kali kedua saya nampak kamu pegang handfon, kamu tak nampak ke kat depan tu ada signboard xleh gune handfon?.. 

Aku : Saya pegang and tengok2 handfon ni je pakcik..

Pakcik Jaga : Tetap jugak tak boleh.!! tu nampak tak camera tu! (lalu jarinya menunjuk2 CCTV yg ada dalam bank itu)
Haisshhh.. tak belajo tinggi-tinggi betullah kamu ni!!

Aku : OKEY!! SORRY PAKCIK!!!

Lepas pakcik tu pergi, Innaz terus melepaskan marah dan geram.. mana tak nye, siapa yg rasa tak malu bila tetiba di jerkah sebegitu rupa?? suara pakcik tu pon boleh tahan jugak kuatnya bila dia sound aku bagai nak bgtau satu bank tu plak.. HAIIYYHHH!! memang sakit hati giller arh!! dah la memalukan Innaz and yang paling sakit hati bila dia cakap yg Innaz ni tak belajar tinggi-tinggi.. sesuka hati dia je cakap macam tu..nak aje Innaz suakan resit pembayaran yuran tu kat bijik mata dia biar dia tahu Innaz ni berpelajaran ke tak.. eeee!! nak aje Innaz tembak dia gune bazooka!! Nasib baik Innaz ni masih ada rasa hormat pada orang tua, kalo tak, memang Innaz dah buat macam tu pon.. pada masa yg sama, rasa macam nak jee tayang telefon bimbit betul2 kat depan muka dia dan jugak kat depan CCTV tuh!! huh, geram betul aku!! setakat pegang fon je pon nak sound2 bagai tak hengat dunia.. blahh laa..ingat bagos sangat ke jadi jaga tu?? Kerek betul!!

Lepas tu Cik Abang pon menenangkan Innaz yg sedang melepaskan geram ni.. dan dia pon tetiba bagitau yg dia marah tadi sebab pakcik tu laa.. Innaz pon pelik..ye laa kan, tetiba plak dia nak marah sebab bukan dia yg kene sound.. dan dia pon berkata, dia marah sebab dia ada kat sebelah Innaz (ye laa tuu..padahal marah sebab awek dia yg kene sound kan??? heheheh :P)..

Begitulah ceritanya..tapi memang betul2 memalukan..kata-kata pakcik tu mmg betul2 dah buat Innaz marah dan sakit hati yg keterlaluan!!

kepada pakcik jaga.. bawak-bawak lah bertaubat ye.. pak cik tu dah tua, tak payahlah nak memburuk-burukkan orang lain..bila sekali pakcik bercakap buruk, berkali-kali orang akan mendoakan yg buruk-buruk buat pakcik.. bawak-bawaklah sedar diri ye pakcik..

Papepon, cite Ombak Rindu tadi memang best!! heheheh (tetibe..:P)


  
Post a Comment