Saturday, March 12, 2011

Kasih sayang seorang IBU

dah 2 minggu aku tak balik rumah..rindu sangat kat mak, abah dan amin...dan seperti biasa sambutan yang mak berikan kat aku setiap kali aku balik sangat-sangat menyenangkan hati aku..betapa dia sayang kat anaknya yang bongsu ni..seperti biasa time mak nak masak mesti mak tanya aku.."adik nak makan apa?"..aku hanya senyum je..lepas tu mesti mak masak makanan yang sedap-sedap punye..lepas tu aku makan bagai tak ingat dunia..sebab tu kakak-kakak aku selalu jeles dengan aku..apa yang aku nak sumenye dapat..heheheh..

kadang-kadang kalo aku balik, mak terbaring je sebab mak tak sihat..time tu mak akan cakap "mak tak larat nak masak..kalau adik nak makan, gorenglah telur.." dan aku akan cakap "xpe la mak..adik dah makan sebelum adik balik tadi.." padahal aku memang belum makan dari pagi lagi..senyap-senyap aku pegi dapur dan bukak tudung saji..memang xde pape..jadi aku terpaksalah menahan perut..

tapi aku suka bila aku balik je mak peluk aku dan cium aku..time tu aku rasa selesa sangat..itulah hadiah yang paling bermakna dalam hidup aku..time aku balik mak selalu pesan kat aku.."belajar baik-baik..jagn nak berpakwe-pakwe.."..hehehe..adik memang xde pakwe kat unisel tu..heheheh

mak..adik sayang sangat kat mak..adik xtau berapa lama lagi adik dapat bersama dengan mak..maafkan adik kalau adik ada buat salah dengan mak selama ni...adik sayang sangat kat mak.....

Post a Comment