Thursday, April 1, 2010

Malaysia Hari Ini.

blog aku kali ni xde kene mengena ngn rancangan Malaysia Hari Ini(MHI) yg kat TV3 tu eh..huhu
aku xtau ar..bila aku tgk filem2 malaysia,pasti ada scene dlm pub,arak,minum arak...euww...ini ke Malaysia???
kepada pengarah2 filem tempatan,tolong ar weyh..ini Malaysia Ok..bukan hollywood,bollywood ke playwood yee..dimana2 pon kalo jaja nama Malaysia,satu dunia tau yg Malaysia ni negara ISLAM!!
bodoh ar korg kalo wat filem yg ada unsur2 jahiliah mcm tu..
aku mls ar nk gtau filem,telefilem,drama or ape pon..bersepah2 da skrg ni cite2 yg ada arak,seks,berpeluk2an,...euwww...tolong ar weyh..disebabkan korg wat filem mcm tu laa skrg ni ramai anak2 muda kita yg da terbabas...kompom ar dorg pk "dlm filem leh wat,knp kitorg xleh wat??"..dan korg jugak kompom ar ikut terjun neraka ngn dorg yg da xtau hukum2 Allah ni..
kalo nk tunjukkan sbg pengajarn pon,perlu ke tunjukkan botol2 arak??perlu ke suruh pelakon "hebat" kita berpeluk,bercium???ape kejadahnya???
pelakon pulak mesti akan ckp "da jln citenye mcm tu" or "kami sbg pelakon perlu melakonkan watak tersebut walaupun kami x mahu" or "sy akan cube melakonkan pelbagai watak utk mengembangkan kerier seni sy"..terjun bangunan lagi bgs ar dr korg berlakon mcm tu..dosa tetap dosa walaupon hanya lakonan..
teringat plak aku kat satu filem uh..ada ke patut pelakon yg da berumah tangga disuruh suami melakonkan watak sbg anak n isterinye sbg ibu???kononnye wajah ank dan bapa nye serupa laa..mmg ar korg xtau hukum Allah..kalo da namanya berlakon,si suami tetap jgk akan pggl isterinye "mak" dlm cite uh..ya Allah..da jatuh hukum ZIHAR kpd psgn tersebut..aku pon xtau ar sama ada dorg sdar atau x tentang perkara uh..tp yg penting,psgn tu da bercerai..wallahulam..

pssstttt - waa sedih giler tgk cite yg pelakon pompuan nye selalu sgt nmpk lurah...T__T
Post a Comment