Friday, April 29, 2011

Pengalaman BANJIR yg sangat beharga..

hari ni hujan lebat sangat..aku sedar pukul 6.10 pagi, time tu hujan tengah lebat giller..sejuk pulak tu..hehehehe..lepastu aku bangun n siap2 sebab hari ni aku ada kelas Entreprenuership jam 8.30 pagi..bila dah siap, tggu hujan reda sikit..bila dah hujan dah tak hujan sangat (gerimis je), aku ngn sedara aku pun geraklah nak ke kelas..sampai je kat jalan nak kuar dari kampung bestari jaya ni, tetiba ada banjir..mula2 aku ingat biasa je kot..so aku redah je laa..tapi makin lama airnya makin dalam plak..dah mencecah tempat letak kaki motor aku..aku dah start panik..terkangkang2 aku nak elakkan air tu dari terkena kaki aku..

tapii..tetibe...enjin motor aku mati..perghhh!! lagi tak keruan aku..nak xnk aku turunkan jugak kaki aku...huhu..geli siot kene air banjir..then aku try start motor aku tu..tak mau la plak..terpaksa laa aku menolak motor tu..nasib baik ada sorg abang yg baik hati sudi menolong tolakkan motor aku yg dah tak mau start tu..huhu..aku dah panik giller masa tu..tapi nasib baik motor tu boleh start selepas beberapa percubaan yg dilakukan oleh abang tersebut..

lepas tu, kitorg terpaksa balik rumah utk tukar seluar dan kasut yg dah basah ni..
tapi mmg satu kenangan lah..tak pernah2 aku merasa redah banjir..kalau korg semua tgk aksi aku dgn sedara aku time tu, mmg korg pun akan tergelak..sumpah lawak giller..masing2 kalo boleh tak nak jejakkan kaki dalam air banjir tu..hahahaha..

lepas tu, ada lagi banjir2 yg terpaksa kitorg redah..lepas keluar dari kampung, ada jalan yang ditenggelami air..tapi kitorg terpaksa patah balik dan ikut jalan yg menentang arus! nasib xde kereta..huhuhu..lepas tu kat unisel plak, ada lagi jalan yang banjir..nasib baiklah motor aku lepas lalu kat jalan tu sebab airnya tak dalam sangat..hahahaha..

akhirnya sampai jugak kitorg kat kelas walaupun terlambat 15 minit!!


No comments: