Tuesday, April 19, 2011

Opss..terhiris jari pulak..-_-!!

sempena keberangkatan pergi ibu dan bapa ku serta adik beradik ku yg lain ke Pulau Langkawi, aku hanya tinngal tersendirian di rumah sambil di temani oleh kucing-kucing ku dan jugak along yg tinggal di sebelah rumah..

dan malam tadi aku telah bercita-cita ingin menjadi chef (nak masak utk perut sendiri)..leka aku potong ayam nak buat perencah nasik goreng..pastu nak potong bawang plak..tanpa sedar aku terhiris jari aku sekali..bawang tu aku tak sempat nak belah lagi tapi jari aku yg terbelah dulu..huhuu..aku apa lagi, berlari terus pergi sinki sebab aku tau luka di jari aku tu dalam..sampai je kat sinki, darah terus mengalir keluar dengan laju..aku dah xtau nak buat apa..aku terus berlari keluar panggil anak sedara aku sebab nak mintak tolong carikkan plaster dengan kapas sebab darah yg kuar tu xmau berhenti..habis dapur rumah aku penuh dengan darah..satu keje lagi nak kene lap sume darah-darah tu..hadooiiii..

bila anak sedara aku dah sampai je, aku terus suruh dia amik kapas or tisu yg ada kat bilik aku..lepas tu, aku tepek la kapas tu kat jari aku..nsb baik aku ada jumpa plaster dalam dompet aku..aku lilit aje dengan kapas yg dah lenjun dengan darah tu..tujuan aku nak kasi darah tu berhenti keluar..lepas tu aku call bapak aku yang tgh check in nak naik flight..bapak aku suruh letak ubat and tampal luka tu..lepas tu aku suruh anak sedara aku g kedai beli plaster sebab stok plaster aku dah habis..pastu pakcik aku plak datang nak tgk jari aku yang luka terkene piasu tu..ni mesti bapak aku gtau ni..hattoiii..kelam kabut betul aku masa tuh..mana tak nya..masa aku tgh suruh najmi g beli plaster, abg syg plak call..lepas tu masa pakcik aku datang, mak aku plak yg call..hahaha..panik aku dibuatnya..

anyway..baru hari ni aku dapat tengok betul2 macam mane rupa luka kat jari aku ni..memang dalam..buruk jari aku dah..huhu..tapi kat kawasan luka tu memang x terasa deria sentuh pun..mybe kebas nya x hilang lagi kot..tapi pedih jugak bila aku cuci luka tuh tadi..huhu..nak tido malam tadi pon jari ni asyik berdenyut-denyut je..tak selesa langsung!! nak peluk bantal pon tangan ni kene kepit-kepit dulu..huhuhu..

anyway..hope jari aku ni cepatlah sembuhnya..


2 comments:

cik dara sunti gonjes said...

lain kali, hati - hatiiii..
nanti tak cantik dh jari, ;)

Unknown said...

huhu..xpe2..da semakin sembuh..^_^