Sunday, April 24, 2011

Jari yang terhiris semakin pulih

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia kepada semua kawan-kawan..semoga hari ini kalian semua berada dalam keadaan yang sihat sejahtera..hujung minggu macam ni mesti ada pergi jalan-jalan tenangkan fikiran, pergi makan angin, pergi jumpa kekasih, jumpa kawan-kawan, lepak-lepak kat rumah, ada yang dating ngan bantal peluk lagi, ada yang menghadap tv..hahaha..al-maklumlah kan..setelah sepanjang minggu bekerja/belajar saje..time-time mcm ni lah korang semua nak rehat..betul x?? hehehehe..

hari ini hari ahad kan..jadi hari ini adalah hari yang ke-7 selepas peristiwa jari aku yang terhiris pada hari isnin yang lalu..bukannya besar mana pon terhirisnya..sikit je..tapi kesan yang aku dapat sampai ke hari ini ialah :
1 - sehingga ke hari ini hujung jari telunjuk aku masih hilang deria sentuh..kalo nak sentuh pape mmg tak terasa langsung..
2 - kesakitan akibat luka tu masih terasa..
3 - bengkak yang timbul masih belum surut..
4 - hujung jari telunjuk aku kelihatan lekuk sedikit (mybe sebab bengkak kot)..
5 - bengkak tu terasa seperti ada lilin yang melekat..sebab yang bengkak tu lah yang hilang deria sentuh (rasa mcm kebas)..kalo korg bakar lilin dan titikkan lilin yg cair kat tangan korang, then bila lilin tu dah beku kat tangan korang, korang usap-usaplah lilin tu..mcm  tu la rasanya..
6 - bila aku nak menaip je (tak kisahlah menaip kat keyboard, handphone, waima nak picit remote control astro sekalipon), jari telunjuk aku mesti terangkat..
7 - aku pasti dan sure sangat bahawasaya luka ini akan meninggalkan parut!

huh!! sungguh kejam pisau yang menghiris jari ku itu..huhuu..

hari tu aku tak sempat nak upload gambar..kali ni aku ada upload gambar jari aku yg terhiris tu..dah macam ulat je jari aku dalam gambar2 ni..hahaha..

yang ni masa hari selasa..aku belum bukak lagi balutan kat tangan aku tu..bukan ape, luka tu masih baru dan belum kering lagi..tambahan pula jari aku berdenyut-denyut sakit pulak..huhuhu..

yang ni plak selepas aku bukak balutan tu..petang tu jugak aku bukak sebab nak ganti dengan yang baru..sekali bila aku tengok, putih je kat kawasan luka tu..kembang dah pulak luka ni..hattoiii..


 so aku ambek keputusan untuk tak balut luka tu untuk sementara waktu..aku nak biarkan dia kering dulu..lepas tu aku tampal guna plaster je sebab aku nak mandi dan masak..heheheh..

yang ni plak gambar hari ketiga..nampak luka aku dah kering dan melekat..aku dah tak balut lagi..tapi aku masih berhati-hati untuk buat kerja rumah..takut berdarah kembali luka tu..hehehehe..

tapi luka tu masih kagi nampak baru dan bengkak walaupun dah 3 hari..huhu..

yang ni plak gambar yg aku baru snap (hari ni lah)..

dan dah tak kemerahan lagi seperti sebelumnya..

----> kualiti imej agak rendah sebab aku juz guna hp aku je utk snap gmbr2 ni..


No comments: