Tuesday, December 21, 2010

Typography Design in 3D

hari ni kelas typography start pukul 2 ptg dan habis pukul 6 ptg..buat pertama kalinya ada kelas selama 4 jam..perghhh!!!

aku sampai kat unisel (dari jeram) lebih kurg pukul 11 pagi..sampai je hostel terus siapkan bahagian terakhir assignment aku iaitu tampal atas mounting board..hohoho..after that, terus g kelas lab TYPOGRAPHY bersama pakcik BOTAK!! yeah!!!

lepas beberapa minit di dalam kelas, kitorg dapat tugasan baru..tugasan terbaru kitorg ialah Design Typography in 3D..perrghhh!! kalo setakat nak melukis typo 3D senang je..

TAPI..

kitorg kene bina typo 3D di atas mounting board!! perghhhh..x penah2 aku masuk kelas seni bina, tetiba kene bina typo 3D..waduh2..nggak gampang seyh..

task yg di beri - 
1) gune design asal (typo kaktus aku)
2) bina typo 3D dengan menggunakan soft board (mane laa aku nak mencari benda alah tu..huhu) dan tampal atas mounting board..
3) haya pilih 1 abjad sahaja..design huruf besar dan huruf kecik..
4) kene ada bukti wat contoh design dalam AI (Adobe Illustrator) ... kene print..
5) due date is Monday (27 Dec 2010)

aduhaiii..kaktus aku da laa berbulu..aku cadang nak letak tali pancing je..tp kat mane plak aku nak cari mende tu dalam masa yg singkat ni?? hatoiii...-_-!!

mudah-mudahan..segala kerja2 aku berjalan dengan lancar..aminn ya rabbal alamin..

-------> seronok tadi main snap2 gambar gune webcam komputer apple dalam lab..hehehehe ^__^

No comments: