Saturday, December 18, 2010

someone who called me..

hari ni ada program family day JKKK kampung2 di Jeram kat padang SMBKA Jeram..seronok betul aku sebab bangun2 je makanan sume da siap..aku pon tggl makan je laa..heheheheh..


aku berselendang hari ni..hahaha..

gmbr yg kat atas ni aku da send kat izz..heheheh..
after a while, tetiba hp aku yg kat dalam poket seluar bergegaran..aku igt abg syg balas mesej aku..aku biarkan je laa sbb aku tgh minum mase tu..tp lama plak vibrate nye..aku seluk poket n tgk ada calling dari orang (x perlulah aku mention kan namanya disini)..aku letak cup aku n terus slide hp aku n aku jawab calling tu..


aku - hello..

dia - hello..tgh buat apa tu?

aku - tgh duduk..nape?

dia - sy ada masalah laa..sy nak cite kat awak..

aku - okey2..jap ek, nak cari tempat yg senyap sikit..

dia - okey..

aku - ok dah..kenapa ni?

dia - td saya nak balik..bila dah sampai KL Sentral, tetiba ada sorg ni dtg kat sy..dia kata dia lecturer n dia nak pinjam hp sy sbb dia tgh terdesak mase tu..yg sy plak bg je hp sy kat dia..pastu dia nk pinjam RM200..sy plak terus kuarkan duit dr ATM n bg kat dia..pastu tetiba dia pegi n hilang mcm tu je..sy tertipu..skrg ni sy da patah balik ke U sbb nak ambek hp lama (yg dia tgh gune utk call aku skrg)..skrg ni pun tgh tggu pakcik/makcik dtg nk ambek sy bwk balik umah..

aku - hah?!! mcm mane plak jd mcm ni? awak kenal org tu x? da try call hp tu?

dia - ntah laa..sy mcm kene pukau je td..apa yg org tu mnx saya bagi je..sy xknl lgsg org tu..nama dia pon sy xtau..tp sy pelik mcm mane sy blh terpengaruh dgn dia..sy da try call..mula2 dpt tp dia x angkat..lps tu call balik tp da mati dah hp nye..hp hilang n duit pon hlg sekali..sy pnjm hp makcik, baik betul makcik tu bg pnjm hp dia kat sy..sy terus call my mom..sy ckp yg hp sy hilang..sy tipu my mom sbb sy takut nk cite perkara sebenar..org lain sume xtau cite ni..sy cite the truth kat awak sorg je (tetibe terasa bangga menjalar dlm hati aku..heheheh) sbb..ye laa kan..sekurang2nya sy kene cite perkara yg sbnr kat someone barulah hati rasa lega sket..

aku - owh..hbs tu mak awak ckp ape je kat awak?

dia - dia marah jgk..sbb dia da syak yg hp sy kene rompak or something..bukan hilang..dlm dlm akaun pon da hlg RM200..sblm ni ada RM600..semalam sy kuarkan RM100 sbb RM50 nak beli buku n RM50 lagi nak buat belanja..then hari ni da tggl RM300 je..byk tu yg hilang..RM200..blh beli mcm2..beli external pon boleh..

aku - sy pon xtau nk cakap apa..juz redha je laa..sabar byk2..mungkin bnda ni berlaku ada hikmahnya..

dia - tu laa..da redha sket laa..tp sy xnk halalkan duit sy tu..tau laa dia dapat balasan kat akhirat nanti....mybe ni pun balasan buat sy sbb mybe sblm ni sy ada buat salah kat org..

aku - hahaha..sabar je laa eh..lain kali jgn mudah percaya dgn org..

dia - okey..perkara ni buat pengajaran utk kita laa eh..jgn mudah tertipu dgn org yg kita x knl..lps ni pun sy xnk percaya kat org dah..lantak laa sana..

aku - hahahaha..sabar je laa eh..

dia - okey..

and perbualan kami tamat sampai disitu sahaja..mmg betul2 menyirap aku ngn org yg sanggup menipu kawan aku tu..tau laa kawan aku tu muka nye baik je..mcm lurus pon ada gak..hahahaha (gelak setan)..papepon, cite ni jadikanlah sbg pengajaran buat kita sume..

psstttt ---> ada ayat yg aku reka sndiri tp x lari dari isi penting asalnya..heheheh...

No comments: