Friday, December 31, 2010

Bye-bye 2010.. WELCOME 2011!!

huhu..cam sedih je nak meninggalkan tahun 2010 kan?? banyak sgt suka dan duka, jatuh dan bangun pada tahun 2010..macam2 masalah, macam2 kesedihan, mcm2 kebahagiaan yg muncul tanpa mengira waktu pada tahun 2010..argghhh!! aku sayang tahun 2010!!!

okeyh2..kali ni aku nak cite tentang detik2 yg paling aku xleh lupakan dlm hidup aku sejak bulan JANUARY sampai ke bulan DISEMBER..


JANUARY
bulan ni merupakan bulan kelahiran aku (15 January 1992)...seronok tau sebab ak sambut hari tua ni..hahahaha..papepon, ada terselit kisah pahit manis sewaktu menjelangnya tarikh keramat tu..
nak tau?? ushar lah kat link ni..hehehehe...
----> peristiwa yg paling aku xleh lupa menjelang jari kelahiranku..
dah bace?? sedih an..tu laa fon pertama yg aku beli gune duit aku sndiri..tp akhirnya jatuh dlm lubang jamban! hatoiii..smpai skrg aku merindui handphone Nokia 3200 ku...huhuhu T_T..
dan bulan ni jugak laa aku start bekerja sambilan sebagai penghantar budak2 pegi sekolah n penjaga Madihah (baby sitter).

FEBRUARY
bulan ni xbyk sgt peristiwa yg best berlaku..tp yg aku igt, bulan ni aku ada dijangkiti satu penyakit aneh di mana sebutir bintik air telah muncul di hujung tepi mulut ku dimana kelama-lamaan telah menjadi byk..aduhaii..aku igt lagi, disebabkan penyakit ni, aku xleh makan dengan mulut yg besar, xleh gelak kuat2..sampai2 demam aku dibuatnya disebabkan benda tu..huhuhu..
then yg paling best bila aku dapat hp baru..izz yg bagi..hehehehe..nak tau kisah lebih lanjut, ushar ar kat link ni..
----> JJ Bukit Tggi dan HP baru.
ada lagi peritiwa yg menarik..click je kat February belah atas nunnn...semua ada..hehehe

MARCH
 bulan mac..byk jugak menyimpan kenangan..antara yg best, aku dapat pegi parlimen sekali lagi..free tau..hehehehe..tp cite yg palinge gempak tentang aku tidur berjalan..perghhh!! smpai skrg aku xtau sape yg angkat aku masuk dalam bilik setelah aku tidur kat ruang tamu..huhuhu..
dan pada 11 Mac plak, keputusan SPM telah keluar dan aku dpt keputusan yg agak membanggakan jgk laa..hehehehe..

APRIL
ohohohoo..tiada yg menarik utk aku kongsikan..juz click link di atas utk mengikuti kisah aku di bulan April..hehehehe ^_^

MAY
bulan ni aku masuk sekolah..aku sekolah?? haha..of koz!! ada dua buah sekolah yg aku masuk..sekolah pertama SMK Raja Muda Musa, Bestari Jaya..sekolah kedua SMK Seksyen 10 Kota Damansara..aku masuk sekolah ni sebab aku dpt tawaran Form 6 yg bertempat kat sekolah yg pertama tu..sekolah yg kedua plak tempat aku smabung form 6 sebab sekolah yg pertama tu jauh sgt dr rumah..huhu..

JUNE
bulan ni..aku lari dari sekolah sebab nak masuk Unisel..hahaha..aku xnk form 6..ssh dowh..-_-!!..sebelum aku masuk unisel, aku pegi bercuti ke Langkawi ngn kak nim sebab ni hadiah aku dari dia sebab dpt keputusan SPM yg agak bagus tu..hehehe
dan bulan ni jugaklah merupakan penderitaan pertama aku terhadap sebuah perpisahan..hurmmmm...

JULY
aku xnk cite lebih2 psl bulan ni..bulan yg teramat menyedihkan bg aku..
tp tengah2 kesedihan, ada terselit kisah suka dimana aku dapat tawaran pengecualian pembayaran yuran untuk semester 1..^_^..
dan di akhir bulan ini jugak, kisah penderitaan aku telah digantikan dengan kisah yg menggembirakan..^__^

AUGUST

SEPTEMBER
raya raya rayaaaa!!! hahahaha..seronok raya kali ni..dan rumah terbuka raya kali ni pon best giller!! ramai org datang..da mcm kenduri kawin pon ada..hehehe..

OCTOBER
bulan EXAM..hoho..dan bulan ni jugak aku dapat motor!! hehehe..(bukan menang motor ek)

NOVEMBER
ada reunion ngn kawan2 time sekolah rendah..lepas tu result sem 1 keluar..pastu aku beli handphone baru sebab hp myiman da rosak..hehehehe..
dan sem 2 juga telah bermula..huhuhu..

DISEMBER
durian sudah gugur..hehehe..suka aku makan durian..

demikianlah corat-coret kisah aku pada tahun ini..
dengan ini aku ingin menamatkan riwayat tahun 2010 dalam blog aku..semoga bermulanya tahun baru 2011, akan bermula jugaklah musafir dari dalam diri setiap insan untuk berubah..semoga tahun yg baru jugak akan dilimpahkan rezeki yg banyak oleh ALLAH SWT..aminnn...

-----> makin lama nmpk mcm makin malas je aku nak menaip kan??

___________________________________________________________

No comments: